Bilddagbok.

Dagbok 2008

8-9 Juli 2009

Saltströmmen dag 10

Idag fiskadevi i strömmen till att börja med. Inga flundrahugg idag överhuvudtaget. Tog upp båten idag för imorgon är det hemfärd. Vi får se om det blir Saltströmmen nästa år igen.

Kolla vår Bilddagbok där bloggar vi allt som händer, där får man dom senaste nyheterna.

7-8 Juli 2009

Saltströmmen dag 10

Idag fiskade vi i strömmen, ingen stor fisk alls. Det var en som krokade på en stor hälleflundra, men efter ca 3 timmars drillning så fastnade den i botten. Den högg på en blå silver shad.

6-7 Juli 2009

Saltströmmen dag 9

Idag fiskade vi i strömmen, tyvärr var det en hel del underströmmar så att Sten-Gunnar fick köra båten hela tiden. Stig fick en torsk på 12,7kg först på en 23cm shad. Sedan fick vi ett dubbelhugg bestående av Stigs sej på 13,7kg och Min hälleflundra på 20,1 kg, dessa högg på en 23 cm shad som vevades från botten och upp till ytan.

5-6 Juli 2009

Saltströmmen dag 8

Idag fiskade vi innåt. Det var soligt och fint väder. Stig fick en liten flundra som vi återutsatte. Vi hade uppe 2st flundror som bara kollade på betet. Bästa betet var Storm 264g GT. Vi fick några sejar i strömmen, men ingen över 10kg.

4-5 Juli 2009

Saltströmmen dag 7

Idag fiskade vi innåt och det gav en flundra till Sten-gunnar och två till Stig och dessutom en del missade, vi återutsatte alla utom en som vi ska till mat. Avslutade med strömmenfiske och där högg det en flundra till för Stig, några torskar också en ingen stor. Bästa färg var chartreus svart.

3-4 Juli 2009

Saltströmmen dag 6

Idag fiskade vi utåt, det vart en flundra. Det börjar komma in en del fisk nu. Avslutade i strömmen, men ingen torsk över tio kilo.

2-3 Juli 2009

Saltströmmen dag 5

Idag fiskade vi utåt, tappade några flundror, men vi fick upp en liten som vi återutsatte.

1-2 Juli 2009

Saltströmmen dag 4

Idag fiskade vi utåt, jag hade en flundra på men den fastnade inte. Det var dåligt fiske och det började blåsa så vi fick åka innåt igen. Fiskade i strömmen och där fanns det en del torsk, men ingen över 10kg. Den stösta torsken vägde 9,7kg.

30-1 Juni Juli 2009

Saltströmmen dag 3

Idag fiskade vi inåt, Sten-Gunnar fick upp en flundra som vi återutsatte och han hade på ytterligare 3st. Stig hade två flundre hugg, varav en som återutsattes och en som han missade. Själv!!! inte ett hugg på hela kvällen....

29-30 Juni 2009

Saltströmmen dag 2

Idag fiskade vi utåt mot fläskastället, men inte ett flundrahugg. Vi fick inte speciellt mycket fisk alls. Får se om vi åker utåt imorgon igen.

28-29 Juni 2009

Idag är det Saltströmmen i Norge som gäller

Idag fiskade vi innåt i fjorden. Vi hade mellan 12-15 kontakter och vi fick bara upp 4st av dessa, men vi behöll endast 1 av dessa som vi skulle ha till mat. Det var inga stora flundror den största vägde nog ca 7kg tror vi. Stig fick en havskatt på shadden och den var väldigt aggresiv och högg på endast 10m under båten. den bara skulle hugga. Det verkar vara en del torsk i strömmen, men det får vi kolla någon gång det blir sämre väder.

21 Maj 2009

Idag vart det en kort tur.

Idag fiskade vi efter Brommölandet, det blåste upp vid 8 tiden så då tröttnade vi. Det vart en liten öring.

17 Maj 2009

Idag var det premiärtur med Åsman.

Idag fiskade vi efter Brommölandet, det vart en godkänd öring och en missad fisk. Dessa högg på planerboard och 25g bly.

3 Maj 2009

Idag är det putsning av båten.

Idag är det rengöring och putsning av Vår båt som vi ska sälja som gäller. Den kommer in på blocket senare idag och på denna sida. Kolla förstasidan där kommer en länk finnas.

2 Maj 2009

Trollingfiske på Vänern

Det högg inte så bra idag, 7st hugg samanlagt. dom flesta högg på planerborden. Tyvärr var det bara småfisk.Dom enda fiskarna som var godkända högg på dipsy och på djuprigg. Bäst var idag ett guld/silver flasher på 20 fot som var bästa tacklingen.

26 April 2009

Idag är det trollingfiske som gäller.

Det högg inte så bra idag, två hugg samanlagt. Båda huggen var på (hör och häpna) på planerbord med 15och 20g bly. Dessutom var båda fiskarna idag utan fettfena man tror inte det är sant. En 100% dag utan fisk med fettfena, det var inte igår. Det brukar för det mesta vara tvärs om att all fisk har fettfena.

18 April 2009

Båten ska fixas idag.

Byte av generator idag, den gamla fungerar inte. Det gick rätt bra, men fästena passade inte. Med hjälp av Åsman så kom den på plats.

12 April 2009

Båten ska fixas idag.

Byte av avgasslang och diverse annat pyssel. Det får bli nästa reperation. En ny generator för den gamla är kass. Imorgon blir det fiske igen. Det blir tre riggar och två dipsy med oss ut. Det innebär att det blir två ytspön, men det gör inget för på dessa hugger det mycket sällan.

11 April 2009

Trolling på Vänern.

Var ute och hade med oss Åsman ut. Vi var på samma ställe, men tyvärr bara en godkänd den hade givetvis fettfena. Lite krångel med båten tyvärr, så det blir till att stanna iland imorgon och fixa till det vi kan.

10 April 2009

TrollingPremiär med nya båten

Idag hittade vi fisken, men tyvärr dom flesta hade fettfena. Det vart två godkända med oss hem och 7-8st med fettfena. Största på ca 6kg. Vi fick en regnbåge också. Bästa djupet var 12m och det är som vanligt dipsy och djupriggarna som fixar huggen.

29 Mars 2009

Trolling med Tropp på Vänern.

Sjösättning ev. nästa helg. Denna helg var vi med Tropp och Åsman ut. Det vart en stenhård tävling som slutade oavgjort, vi hade två hugg som inte fastnade mer än våra konkurenter. Djupriggsfisket vart oavgjort med.

21 Mars 2009

Sjösättning

Nu är det snart sjösättning. Det ser ut att bli på lördag, ska bli kul att kolla in dom nya sakerna och båten. I april eller Maj så är Vår gamla båt till salu. Om ni är intresserade så ring 073-1813850.

Kom hem i måndags från kenya, suverän resa. Bra fiske och bra saffari. kommer att ta lite tid att få ut bilderna för det var en hel del bilder tagna. kollde lite snabbt och hamnade på 2650 bilder+ ste'ensons bilder. Detta kommer att ta tid innan jag får ut dessa på nätet, men ska försöka så fort det går. Skriver på första sidan när detta är klart.

1 Februari 2009

Båtmässa

Idag var vi på Skagern, men det högg dåligt, men det vart ett par ½kg abborrar och några till på ca 3hg. En del småfiskar högg också, men snittet hamnande nog på ca 2,5hg. Bäst var Nils Master 80mm i färg 80. Många abborrar högg vid hålkanten.

21 Februari 2009

Pimpelfiske på Vänern

Idag var vi vid kilmaren och pimplade isen var väldigt ojämn och är inget man ska gå ut om man inte vet hur isen låg innan snön kom. tjockleken varierade mellan 7-knappa 2 cm. Det högg dåligt.

1 Februari 2009

Båtmässa

Idag var vi i Göteborg på båtmässa. Vi hittade väl inte så mycket som var intressant.

25 Januari 2009

Trollingfiske

Idag var vi ute med Ulf Tropp och fiskade i Vänern. Den enda godkända öringen högg på djuprigg. Fick en lax med fettfena också.

10 Januari 2009

Pimpelfiske

Pimpel Norra delen av Vättern idag. Tyvärr så vart det bara tre matabborrar och missade två till.

6 Januari 2009

Pimpelfiske

Idag så var det dax för pimpelpremiären. Den gick av stapeln på Norra delen av Vättern. Tyvärr så hade det frysit ihop isen och den var mellan 15-20cm tjock. Det vart två matabborrar och missade två till. Däremot så var gäddorna på hugget, tre balansare försvann och det på gäddor på ca 5-7kg. Nästan så man funderade på tafs denna dag.

1 Januari 2009

Ny dagbok

Idag så är det återigen dax att ordna så dagboken gäller för 2009. Den gamla dagboken kommer att finnas ett kort tag som en länk till vänster.